تبلیغات
وبلاگ حسین کمیلی-کارمند بانک مسکن - پرسش و پاسخ در مورد یارانه ها
JavaFILE
دعای فرج آقا امام زمان

کانال مولتی-مدیای آموزشی بانک مسکن برای دریافت اطلاعات بیشتر به کانال اطلاع رسانی من در تلگرام بپیوندید
و از مطالب جالب به اشتراک گذاشته شده در مورد حسابها و تسهیلات بانک مسکن استفاده نمائید.

واردشدن به صفحه بنده در تلگرام:
کانال مولتی-مدیای آموزشی بانک مسکن(جام تی-وی)
https://t.me/JamTV


مشاهده آنلاین پرواز هواپیماها بر فراز ایران و سراسر جهان
http://hoseinonline.mihanblog.com/extrapage/airline

بعلاوه  معرفی نرم افزارِ اندرویدی مربوطه با  قابلیت دانلود

پرسش و پاسخ حسین آنلاین
Ask Me   شما نیز میتوانید سوالات خود رادر این وبلاگ مطرح نمایید.

(( بعلت تنوع و تعدد سوالات و نیز مشکلات و گرفتاریهای شخصی؛ ممکن است زمان پاسخگویی سوالات کمی طولانی گردد که پیشاپیش از شما عذرخواهی مینمایم. همچنین خواهشمندم قبل از طرح سوال، حتما به سوالات سایر عزیزان و پاسخهای داده شده توجه فرمایید تا از طرح سوالات تکراری جلوگیری گردد. با تشکر))
 

تاریخ : شنبه 7 اسفند 1389
وبلاگ حسین کمیلی-هدفمندی یارانه هاسلام

با توجه به اخبار منتشر شده در مورد باز گشایی مجدد سایت وزارت رفاه جهت ثبت اطلاعات خانوار از مورخ 1389/12/20 ،در این مطلب به پرسشهای مطرح شده در این رابطه پاسخ داده خواهد شد.



طرح هدفمندی یارانه ها- پرسش و پاسخ

سوال : علت عدم تأیید حسابهای معرفی شده در سامانه وزارت رفاه چه می باشد؟
1ـ عدم تطابق کد ملی با شماره حساب اعلامی
2ـ معرفی حسابهای نامعتبر (مانند شماره حساب بلندمدت ، کارت هدیه ، بن کارت ، حسابهای تسهیلاتی و صندوق پس انداز متمرکز و ...)
3- وارد کردن شماره حساب ها بصورت اطلاعات ناقص و اشتباه
4- معرفی حسابهای مشترک ، مسدودی ، مفقودی و فسخی
راه حل :
معرفی کنندگان حسابهای پس انداز سنتی ( دفترچه ای ) به شعبه افتتاح کننده و معرفی کنندگان حسابهای متمرکز ( کارتی ) به نزدیک ترین شعبه بانک مسکن جهت اقدامات بعدی مراجعه فرمایند

سؤال :آیا امکان دارد در سایت رفاهی ، حسابی تایید شده باشد ولی در سامانه بانک مسکن حساب تایید نشده باشد؟
- در صورتیکه در سامانه رفاهی حساب شما تایید شده است دیگر مشکلی برای حساب شما جهت دریافت یارانه وجود ندارد. و این بدان علت است که وزارت رفاه و تامین اجتماعی آخرین اطلاعات را در اختیار بانک قرار نداده است
 
سؤال : آیا امکان فسخ  یا جایگزینی شماره حساب معرفی شده برای دریافت یارانه وجود دارد ؟
درصورتیکه قبلا حساب معرفی کرده اید میتوانید برای معرفی حسابی دیگر از بانک مسکن،به شعب بانک مراجعه  نمایید یا در تاریخهای اعلام شده که سایت رفاهی بازگشایی میگردد به این سایت مراجعه کنید.

سؤال : نحوه دسترسی به آدرس و شماره تلفن تماس با شعب به منظور مراجعه به شعبه ( مورد نظر ) چگونه است ؟

- تماس با شماره تلفن مرکز پاسخگویی بانک مسکن 1830 ، ورود به وب سایت  بانک مسکن shoab.bank-maskan.ir
سئوال: درصورت مشاهده پیغام "هموطن گرامی. مهلت ثبت نام در این دوره به پایان رسیده است"، در سایت رفاهی چه اقدامی باید انجام داد؟
این پیغام نشان دهنده آن است که شما در مهلت مقرر اقدام به ثبت حساب نکرده اید لیکن  از 20/12/1389 مجددا امکان ثبت نام در سایت مرکز آمار ایران فراهم خواهد شد .شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق وزارت رفاه پیگیری نمایید

سئوال: در سایت رفاهی پیام "هموطن گرامی شما قبلا حساب بانکی خود را اعلام و تایید کرده اید و در حال حاضر امکان تغییر حساب وجود ندارد. " را نشان می دهد ولی مبلغی مشاهده نمی شود ، چه اقدامی باید انجام داد؟
-  مشتریانی که محل سکونتشان در لیست استان های اعلامی از طرف وزارت رفاه که مشغول یارانه شده اند، نباشد باید منتظر شوند ودر خصوص مشتریانی که اسمشان  در زمان مقرر در لیست تائید شده نبوده و بعدا اضافه شده است واریز در مرحله بعد انجام خواهد شد. در غیر این صورت جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید  با کارشناسان واحد پاسخگویی یارانه های بانک مسکن  به شماره5-64572636-021 تماس بگیرید

سئوال: در صورتی که  سایت رفاهی  پیغام «وضعیت حساب شما تائید نشده است» را نشان دهد ، چه اقداماتی باید انجام داد؟
- با در دست داشتن کارت ملی به هر یک از شعب بانک مسکن مراجعه کرده تا نسبت به معرفی حساب معتبر شما به وزارت رفاه توسط شعبه بانک اقدام گردد. سپس می توانید با مراجعه به سایت رفاهی حساب معتبر معرفی شده را ثبت و تائید نمایید

سؤال : چه زمانی امکان برداشت یارانه از حساب وجود دارد؟
- زمان و نحوه برداشت یارانه ها از طریق رسانه های گروهی اطلاع رسانی خواهد شد.
شایان ذکر است در خصوص هرگونه سؤال و ابهام در ارتباط با تغییرات ایجاد شده در وضعیت خانوار ، اعلام شماره حساب سرپرست خانوار و یا اطلاعات خانوار در خصوص افرادی که تاکنون موفق به ثبت اطلاعات نشده اند ، ضروری است به وب سایت مرکز آمار ایران www.sci.org.ir ، وزرات رفاه و تأمین اجتماعی  www2.refah.gov.ir  و یا پورتال دولت www.iran.ir  مراجعه فرمایید .
 
سؤال : در صورت درخواست رمز المثنی ، صدور کارت المثنی ( مفقودی یا خرابی ) چه اقدامی باید صورت گیرد ؟
- با مراجعه به نزدیکترین شعبه بانک مسکن و ارائه کارت ملی و بدون پرداخت هزینه مضاعف امکان ارائه خدمات مورد نظر فراهم خواهد آمد .

سؤال : با توجه به بعد مسافت محل کار یا سکونت با شعبه ای که در آن اقدام به صدور کارت شده ، آیا می توان بدون مراجعه به شعبه مورد نظر نسبت به دریافت کارت اقدام نمود ؟
- شعب نسبت به اخذ مشخصات مشتری ( نام و نام خانوادگی ، کد ملی ، شماره حساب و شماره کارت معرفی شده در سامانه وزارت رفاه و شماره تلفن تماس مشتری ثابت و همراه و مشخصات نزدیکترین شعبه ای که کارت باید به آنجا ارسال شود ) اقدام و با ایجاد هماهنگی لازم با مسؤولین شعبه مبدأ ارسال کارت مورد نظر به شعبه مقصد اقدامات لازم بعمل آورندو به مشتری در خصوص تاریخ مراجعه به شعبه مقصد اطلاع رسانی گردد . شایان ذکر است اخذ رسید از مشتری در شعبه مقصد و ارسال آن به شعبه مبدأ ضروری می باشد


سؤال : دفترچه حساب پس انداز معرفی شده در سامانه مفقود گردیده است چه اقدامی باید صورت گیرد ؟
- به شعبه افتتاح کننده با همراه داشتن کارت ملی جهت دریافت دفترچه حساب جدید مراجعه گردد .

سؤال : حساب معرفی شده جهت واریز یارانه نقدی صندوق پس انداز مسکن و جوانان یا ساخت مسکن بوده و در حال حاضر قصد انتقال مزایای آن به بستگان درجه یک یا انتقال به شعبه دیگر را دارم ، در صورت چنین اقدامی تکلیف یارانه های واریزی در مراحل بعدی چگونه خواهد بود ؟

- با توجه به سنتی ( دفترچه ای ) بودن حساب موصوف به شعبه افتتاح کننده جهت اقدامات بعدی مراجعه فرمایید .


سؤال : آیا امکان برداشت توسط غیر از حساب سرپرست خانوار وجود دارد ؟
- در خصوص دارندگان حسابهای دفترچه ای یا حسابهای کارتی که جهت برداشت قصد مراجعه به شعبه را دارند برداشت از حساب تنها با مراجعه حضوری سرپرست خانوار و یا وکیل قانونی آن با ارائه مدارک لازم امکان پذیر می باشد .
- در خصوص دارندگان حسابهای کارتی که از طریق درگاههای مختلف قصد برداشت یارانه نقدی را دارند با وارد نمودن رمز کارت امکان فوق فراهم است

و این هم سوال و جوابهای مطرح شده در وبلاگ قبلی بنده


افشین
جمعه 28 مرداد 1390 07:35 ق.ظ
با سلام
با تشكر از آقای كمیلی
ما (عقد اسفند 89) با مراجعه به پلیس +10 از پدر و مادرامون جداشدیم اما هر وقت وارد سایت اعلام شماره حساب میشم میگه مشخصات شما هنوز به ما اعلام نشده در ضمن سایت yaraneh.org.ir هم باز نمیكنه برای ثبت شماره حسابم چیكار كنم
پاسخ حسین كمیلی : سلام دوست عزیز؛ آقا افشین
فکر میکنم که شما این سوال را یکبار دیگر نیز مطرح کرده بودید که در حد اطلاعاتی که در اختیار بنده میباشد به شما پاسخ داده ام(رجوع کنید به پیام خود در پایین)-امیدوارم که با راهکارهای ارائه شده مشکلتان بزودی حل شود.
 
افسانه امامی ناصری
شنبه 22 مرداد 1390 04:47 ب.ظ
تا به امروز 22 مرداد90 4 بار یارانه به حساب همسرم واریز شده ولی با اینکه حساب مورد تایید سایت است در حساب قابل برداشت نیست
پاسخ حسین كمیلی : با سلام خدمت شما؛
بنده امیدوارم که سرکار از طریق سوال از بانک مورد نظر ؛ به علت مسدود بودن حساب خود پی ببرید ولی با اینحال در موردی مشابه با تغییر حساب واریزی یارانه ها ، مشکل حل شده است.تغییر شماره حساب نیز برای بانکها ممکن میباشد.موفق باشید.
 
عاطفه ایلانلو
جمعه 21 مرداد 1390 10:03 ق.ظ
من 2برادر دارم که در حال حاضر از ما جدا زندگی می کنند. شایان ذکر است که آنها مجرد هستند. برای گرفتن یارانه آنها به صورت جدا از پدر چه اقدامی باید بکنیم.پدرم به دلایلی اسم آنها را جز زیر مجموعه خانواده خود معرفی نکرده است.خیلی ممنون ازراهنمایی شما
پاسخ حسین كمیلی : با سلام؛ به روشهایی که در پاسخهای قبلی ذکر شد اقدام فرمایید.
 
Milad
جمعه 14 مرداد 1390 02:02 ب.ظ
سلام....
واسه ما مرحله ششم یارانه ها واریز نشده ... مرحله پنجم شده ولی این مرحله ششم نشده وقتی هم به سایت رفاه دات آی آر کد ملی و شماره سریال شناسنامه رو می زنم فقط تا مرحله پنجم واریز شده و کلا از ریشه مرحله ششم رو واریز نکردن... میشه بگین چرا؟ علت چیه و چیکار کنم؟

خیلی ممنونم اگه جواب رو به ایمیلم بفرستین...
پاسخ حسین كمیلی : با سلام.
معمولا تغییرات بوجود آمده در یارانه واریزی به دلایلی همچون ازدواج؛فوت,و انسداد حساب بوجود میآید.چون در مدیریت هر بانک افرادی جهت پیگیری علت اینگونه مسائل مشغول
میباشند بهترین کار مراجعه به بانک مربوطه میباشد تا از این طریق و ارتباط با مسئولین مربوطه پاسخ مناسبی به شما ارائه شود.موفق باشید
 
افشین
سه شنبه 4 مرداد 1390 10:53 ق.ظ
باسلام
من دوم اسفند 89 عقد كردم اما هنوز اسمم در لیست دریافت یارانه ها نیست برای جدا شدن اسمم باید به كجا مراجعه كنم
پاسخ حسین كمیلی : سلام بر شما.
اگر عقد شما بصورت محضری ثبت شده باشد این اطلاعات به ثبت احوال و سپس به اداره آمار منتقل میشود و نام شما بصورت اتومات از خانواده پدری جدا میگردد و همانطور که در پاسخ برخی سوالات قبل هم اشاره کرده ام بایستی اگر سامانه رفاهی باز نمیباشد از طریق ادارات کل پست یا فرمانداری شهر خود جهت ثبت نام اقدام نمایید.همچنین معمولا در هر شهر ستادی جهت پیگیری مسائل مربوط به یارانه ها موجود میباشد که میتوانید از طریق 118 شهر خود تلفن این مرکز را تهیه و مشاوره لازم جهت پیگیری در شهر خود را اخذ نمایید.
 
محسن
دوشنبه 6 تیر 1390 11:52 ب.ظ
با سلام
یارانه چهارم و پنجم من در رفاهی ثبت شده ولی در حسابم فقط یارانه مرحله پنجم هست
میشه بگید چرا یارانه ی چهارم واریز نشد؟
ممنون
پاسخ حسین كمیلی : سلام بر شما.
همانطور که به سایر دوستان نیز عرض کردم برای کنترل بهتر بایستی به یکی از شعب بانکها مراجعه نمایید تا با سامانه مخصوصی که ویژه یارانه ها در اختیار دارند نحوه واریزی های شما را کنترل نمایند.موفق باشید
 
یکشنبه 5 تیر 1390 08:48 ب.ظ
من میخواهم بدانم آیا یارانه به حسابم واریز شده است یانه؟ چطوری بفهمم در مرحله دوم ثبت نام کرم وشماره حساب رابه سایت دادم حالا نمیدونم چکار باید بکنم؟
پاسخ حسین كمیلی : با سلام.
هم از روی سایت رفاهی و هم سوال از بانک میتوانید از صحت اطلاعات وارد شده و واریزی ها مطمئن شوید.
 
علیرضا فاضلی فر
یکشنبه 5 تیر 1390 06:33 ق.ظ
سلام
در ثبت نام اولیه ثبت نام کردیم وثبت نام رویت شد وفرزندم در لیست بود در همان زمان فرزندم ازدواج کرد وبه طور خودکار دولت آنهارو از ما جدا کردولی یارانه های مرحله اول ودوم برای فرزند وعروسم که جداشده بودن در حسابشان ریخته نشد وفقط مرحله سوم به بعد ریخته شد چیکار کنم
با تشکر
پاسخ حسین كمیلی : با سلام.
مشکل مطرح شده توسط شما تقریبا برای تمامی مزدوجین ماههای اخیر اتفاق افتاده است لذا باید پس از اعلام حساب جدید برای فرزند خود مدتی صبر کنید تا حسابهای آنها به تایید وزارت رفاه برسد.
 
سیدمهرداد
شنبه 4 تیر 1390 06:40 ب.ظ
یارانه من در رفاهی واریز شده ولی در حسابم موجود نیست ولی یارانه مرحله پنجم در حسابم هست
و در رفاهی فقط مرحله چهارم و پنجم واریزشده که فقط پنجم موجود در حسابم است
لطفا راهنمایی کنید به ایمیلم بفرستید
پاسخ حسین كمیلی : با سلام.
پاسخ به ایمیل شما ارسال شد اما ظاهرا ایمیلی که در اینجا قرار داده اید صحیح نبوده و لذا پیام ارسالی، برگشت داده میشود.اما در هر حال جهت اطلاع شما و سایر عزیزانی که سوال مشابهی را در ذهن دارند باید خدمتتان عرض گردد که همگی بانکها دارای یک سایت مخصوص در مورد واریز یارانه ها میباشند که بهتر و دقیق تر میتوانند نحوه واریزی های شما را بررسی نمایند و لذا پیشنهاد بنده مراجعه به یکی از شعب بانکها میباشد.
موفق باشید
 
حسن احمدی
شنبه 4 تیر 1390 06:58 ق.ظ
با تشکر از جواب شما
شما گفته بودید به بانک مراجعه کنو
من تو سایت رفاهی میرم تو قسمت پرداختها مرحله اول ودوم وچهارم وپنچم ریخته شده و داخل ایت سایت پرداختها مشخص ونوشته شده ولی مرحله سوم نوشته ومشخص نشده است حال ممکنه که داخل سایت رفاهی معلوم نباشه
پاسخ حسین كمیلی : با سلام.
البته بانکهای سایتهای جداگانه ای نیز جهت کنترل واریزی ها دارند که سوال کردن از آنها جهت اطمینان ضرری ندارد.
اما اینطور که شما میفرمایید ممکن است که مشکل دیگری در واریزی های شما وجود داشته باشد که باید از طریق فرمانداری یا گاها ادارات پست هم پیگیری گردد.
موفق باشید.
 
حسن احمدی
پنجشنبه 2 تیر 1390 07:33 ق.ظ
سلام
مرحله سوم برای من ریخته نشده واز طرفی چون مغایرت در تعداد نفر داشته ام مغایرت مرحله دوم ریخته نشده ولی اول ریخته شده چیکار کنم
پاسخ حسین كمیلی : سلام بر شما.
اینکه میفرمایید مرحله سوم به حساب شما واریز نشده غیرمعمول میباشد لذا باید به بانک مربوطه مراجعه و از عدم واریزی مطمئن شوید(چون گاها واریزی ها در سیستم بانکی نشان داده میشود اما بعلت برخی مشکلات حساب ؛ واریزی برای مشتری قابل مشاهده نمیباشد) اما برای بررسی بهتر مغایرتهای بوجود آمده بهتر است از طریق تماس تلفنی یا حضوری با "فرمانداری" شهر خود نحوه پیگیری این مغایرتها را در شهرستان خود جویا شوید.موفق باشید.
 
پریسا
سه شنبه 24 خرداد 1390 03:03 ب.ظ
باسلام
من قبل از عید ثبت نام یارانه ای خود را انجام داده بعد از عید 2 ماه است که یارانه پرداخت شده در حساب دیده می شود اما بانک صادرات می گوید پولی نمی بیند در صورتی که با مراجعه به سایت رفاهی وجود دو ماه یارانه را تایید می کند من حساب خود را چک کرد ه ام و مشکلی ندارد چرا یارانه ما را بانک پرداخت نمی کند مشکل از کجاست
پاسخ حسین كمیلی : با سلام.
در چند مورد مشابه دیگر نیز ، با تغییر شماره حساب(مثلا افتتاح حساب جدید و معرفی شماره جدید) ؛ مشکلشان حل شده است.امیدوارم که به این طریق مشکل شما نیز برطرف گردد.موفق باشید.
 
بهروز
یکشنبه 1 خرداد 1390 08:07 ب.ظ
پدر بزرگم فوت کرده من رفتم سایت سرپرست خانوارو تغییر دادم به اسم مادر بزرگم ولی الان نمیتونم شماره حساب بدم چیکار کنم
پاسخ حسین كمیلی : با سلام.باید تا بازشدن مجدد سایت رفاهی جهت ثبت اطلاعات صبر نمایید.زمان بازشدن سایت جهت ورود اطلاعات در فاصله های زمانی مختلف از رسانه ها اعلام میگردد.
 
عصام
سه شنبه 16 فروردین 1390 11:50 ق.ظ
در تاریخ 22/12/89 شماره 10 رقمی حساب عابر بانک تجارت خود را معرفی نمودم(حساب کوتاه مدت) ولی با توجه به صحیح بودن کدملی کماکان با پیغام حساب شما در حال بررسی است مواجه می شوم.لطفا راهنمائی کنید.
پاسخ حسین كمیلی : با توجه به اینکه این سایت پس از مقاطع کوتاه بازبودن جهت ثبت نام ؛ مجددا بصورت غیر فعال در می آید لذا برای اینکه از صحت معرفی حساب خود مطلع شوید به یکی از شعب بانک خود(مثلا بانک تجارت) مراجعه نمایید تا همکاران آن بانک ازروی سایتی خاص ؛ صحت ورود اطلاعات شما را تایید نمایند.(ولی باز هم اگر احیانا جوابی نگرفتید با ایمیل اطلاع دهید...).
 
سونیا محمدی
سه شنبه 9 فروردین 1390 01:48 ب.ظ
من و همسرم قبل از عقد با خانواده برای یارانه ثبت نام کردیم ولی بعد از عقد یارانه به حساب پدر هایمان واریز نشد در دوره سوم ثبت نام کردیم آیا یارانه های دو دوره نیز واریز میشود یا نه؟
پاسخ حسین كمیلی : با سلام.متاسفانه مشکل شما برای برخی زوج هایی که در مقاطع واریز یارانه ها ازدواج کرده اند اتفاق افتاده است بدین صورت که حساب آنها از والدین جدا شده اما یارانه ای به حساب جدید آنها واریز نشده است! همچنین فرد پاسخگو در ستاد یارانه ها نیز ضمن بیان اینکه یارانه مرحله بعد به حساب این زوجها واریز خواهد شد متاسفانه از نحوه واریز یارانه های واریز نشده قبلی ابراز بی اطلاعی کامل کرده و به شماره تلفن09620 ارجاع نمود(؟!)
 
کره ئی
دوشنبه 23 اسفند 1389 03:22 ب.ظ
با سلام،من در مرحله اول 31/06/89 شماره حساب بانک ملت را اعلام و تا پایان مهلت تاییدیه آنرا گرفتم ولی بعد از واریز یارانه ها با وجودیکه سایت رفاهی واریزی هردو مرحله را نشان میداد هیچ مبلغی به حسابم واریز نشده بود.با مراجعه به بانک گفتند مشکل کد ملی بوده و اصلاح شده آنها دوباره شماره حساب را وارد و تاییدیه آنرا هم دادند ولی دوباره که مراجعه میکنم سایت رفاهی باز شماره را رد کرده است بانک هم میگوید به ما ربطی ندارد باید برای حل این مشکل به کجا مراجعه کرد؟ اگر پول به حساب بانک واریز شده آیا راهی برای دریافت آن نیست متشکرم-متشکرم
پاسخ حسین كمیلی : با سلام.بنده خود نیز شماره حسابهایی را ثبت کرده یا تغییر داده ام که با وجود عدم اشکال ظاهری؛درخواست ثبت شده؛اعمال نگردیده است! مشکل خود را به شماره تلفن‌های ۱۶-۸۵۱۰۷۷۰۸ و ۸۵۸۷-۰۲۱ مربوط به مرکز آمار ایران و تلفن گویای سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به شماره ۰۹۶۲۰ اطلاع دهید.انشاءالله که مشکل شما حل خواهد شد.به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت رفاه و تامین اجتماعی ، مردم می توانند با تلفن ثابت شهری، روستایی و تلفن همراه باشماره 09620به صورت رایگان تماس بگیرند و سوالات خود را مطرح کنند.

اكبر ابراهیمی
یکشنبه 22 اسفند 1389 02:41 ق.ظ
در صورت استفاده اشتباه از گزینه انصراف از دریافت یارانه چه باید كرد؟
آیا اجازه اصلاح مجدد داریم یا خیر؟
لطفا راهنمایی كنید چون این اطلاعات برای یك نفر تازه داماد و نیازمند میباشد؟
با تشكر
پاسخ حسین كمیلی : باسلام.شما میتوانید مجددا اطلاعات را ثبت نمایید.مبارک است انشاءالله.
 
کاظم روحانی نژاد
سه شنبه 17 اسفند 1389 06:06 ق.ظ
سلام جناب کمیلی عزیز. از لطف و محبت شما که به یاد غریبان هستید ممنونم. براتون سلامتی و نشاط آرزوم می کنم . من هنوز نمی دانم یارانه ما چه جوری شد و کجاست .. ؟
http://ghalame-khaterat.persianblog.ir


-------------------------------------------------------------------
* آدرس سایت وزارت رفاه جهت ثبت اطلاعات خانوار و دریافت یارانه ها : refahi.ir

-------------------------------------------------------------------
* پورتال خدمات استانها:
   

توضیحات تکمیلی 

رئیس مرکز آمار ایران گفت:کسانی که به هر دلیل کد رهگیری خود را فراموش کرده اند، می توانندبا مراجعه به مراکز پلیس به‌ علاوه10، کد رهگیری خود را دریافت کنند.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر ، عادل آذر در حاشیه جلسه شورای عالی اشتغال افزود: کسانی که در سال 1388 نام نویسی کرده اند باید کد رهگیری و کسانی که در سال 1389 ثبت نام کرده اند باید رمز عبور دریافت کرده باشند.

وی اضافه کرد: هموطنان باید برای مراجعه به سامانه مرکز آمار به نشانی «www.yaraneh.amar.org.ir»، یکی از این دو را داشته باشند.


بیشترین مشکل مردم در دریافت یارانه نقدی به 15 مورد خلاصه می شود.

*** در زیر پاسخ وزارت رفاه و تامین اجتماعی به 15 مورد از مشکالات مطرح شده که بیشترین فراوانی را داشته است، می خوانید:

•1-خانوارهایی که علیرغم مشاهده واریز مبلغ یارانه هر دو مرحله اول و دوم در این سامانه، صرفاً مبلغ یارانه یکی از مراحل اول یا دوم در حسابشان موجود بوده و آن را دریافت کرده‌اند ؟

یارانه هر دو مرحله برای کلیه افرادی که تا تاریخ 15/11/1389 حسابشان را به‌صورت نهایی و دائم در سامانه refahi.ir ثبت کرده‌اند، واریز شده است. لذا به افرادی که همچنان مبلغ یارانه یکی از مراحل اول یا دوم و یا هر دو مرحله را در حساب خود مشاهده نمی‌کنند، باید جهت رفع مشکل به بانک مربوطه مراجعه نمایند تا بانک در صورتی که حساب فرد مشکل دارد(اعم از مسدودی، راکد، مشترک بودن یا فراگیر نبودن حساب)، مشکل حساب را برطرف کرده و همان حساب را مجدداً از طریق شبکه e-bank در سامانه رفاهی ثبت نماید و در صورت عدم رفع مشکل حساب قبلی می‌توانند شماره حساب جدیدی را بنام سرپرست خانوار از طریق شبکه e-bank در سامانه ثبت کند. شایان ذکر است که در هر دو مورد فوق ضروریست خانوارها از بانک مربوطه رسید چاپی ثبت صحیح حساب را دریافت نمایند. بدیهی است تا مادامی که مشکل حساب خانوارهای فوق‌الذکر از طریق بانک مربوطه برطرف نشود، یارانه مراحل بعدی آنها نیز واریز نخواهد شد.

•2- خانوارهایی که اصلاحات مربوط به بُعد خانوار را در آذرماه سال 89 در پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوار مرکز آمار اِعمال نموده‌اند، ولی یارانه آنها همچنان به مبلغ کمتر و به تعداد نفرات قبل از اصلاح اطلاعات واریز شده است ؟

مبلغ یارانه مرحله دوم افراد جامانده، دقیقاً بر اساس اطلاعات اصلاحی دریافتی از مرکز آمار در هفته پایانی اسفند ماه سال 1389 به حساب سرپرست خانوارهای مربوطه واریز شده است. لذا اگر همچنان مغایرتی در مبلغ یارانه واریزی و تعداد نفرات واقعی خانوار وجود دارد، از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری فرصت خواهید داشت که نسبت به اصلاح و تکمیل اطلاعات خانوار خود در پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوار مرکز آمار ایران اقدام نمایید.

•3- خانوارهایی که علیرغم ثبت‌نام به موقع در تابستان سال 87 یا بهار سال 89 در پایگاه مرکز آمار و دریافت کد رهگیری مربوطه، اطلاعات هویتی آنها در سامانه refahi.ir مورد شناسایی قرار نگرفته و لذا امکان ثبت شماره حساب در این سامانه را نداشته‌اند ؟

اینگونه خانوارها به منظور بررسی وضعیت ثبت نامشان در مرکز آمار، باید ضمن در دست داشتن مدارک هویتی و برگه کوچک کد رهگیری به فرمانداری شهرستان خود مراجعه نموده، فرم مربوطه را تکمیل نمایند. فرم‌های مزبور جهت راستی‌آزمایی صحت ادعا توسط مرکز آمار ایران مورد بررسی واقع خواهد شد و اطلاعات مربوطه در صورت تأیید توسط مرکز آمار، به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ارسال خواهد شد تا یارانه واریز نشده مراحل قبلی به حساب سرپرست خانوار واریز شود.

 4- خانوارهایی که علیرغم ثبت نام مجدد در پایگاه اطلاعات مرکز آمار در آذرماه سال 1389 همچنان اطلاعات هویتی آنها در سامانه refahi.ir شناخته نمی‌شود و لذا امکان ثبت شماره حساب در این سامانه را ندارند ؟

اینگونه خانوارها به منظور بررسی وضعیت ثبت نامشان در مرکز آمار، باید ضمن در دست داشتن مدارک هویتی و برگه کوچک کد رهگیری به فرمانداری شهرستان خود مراجعه نموده، فرم مربوطه را تکمیل نمایند. فرم‌های مزبور جهت راستی‌آزمایی صحت ادعا توسط مرکز آمار ایران مورد بررسی واقع خواهد شد و اطلاعات مربوطه در صورت تأیید توسط مرکز آمار، به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ارسال خواهد شد تا یارانه واریز نشده مراحل قبلی به حساب سرپرست خانوار واریز شود.

5- خانوارهایی که سرپرست آنها به یکی از دلایل ذیل، صلاحیت یا امکان دریافت یارانه نقدی خانوار را ندارد، جهت تغییر سرپرست برای دریافت یارانه چه باید بکنند؟

     - اعتیاد سرپرست خانوار به مواد مخدر

     - زندانی بودن سرپرست خانوار در داخل یا خارج از کشور

     - محجوریت و یا سفاهت سرپرست خانوار

     - متواری بودن سرپرست خانوار

1) همسر خانوار باید ضمن در دست داشتن اسناد و مدارکی که در دستورالعمل ماده (9) آیین‌نامه ماده (7) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به آن اشاره شده، جهت تکمیل فرم تغییر سرپرست به فرمانداری شهرستان خود مراجعه نماید.

2) فرمانداری‌ها به ترتیبی که در شیوه‌نامه اجرایی دستورالعمل ماده (9) آیین‌نامه ماده (7) قانون فوق‌الذکر اشاره شده، مراحل فرایند تغییر سرپرست اینگونه خانوارها را انجام می‌دهند.

3) سرپرست جدید خانوار از تاریخ20 همان ماه باید ضمن مراجعه به سامانه refahi.ir نسبت به اعلام و ثبت شماره حساب خود جهت دریافت یارانه خانوار از مراحل بعدی اقدام نماید.

بدیهی است مبلغ یارانه‌ای که در مراحل قبلی به حساب سرپرست اصلی خانوار واریز شده، قطعیت یافته و دیگر به حساب سرپرست جدید مسترد نخواهد شد.

•6-  حوزه وظایف کمیسیون استانی ماده (10) در حال حاضر چیست؟

همانگونه که در بند «الف» ماده 8 آیین‌نامه اجرایی ماده 10 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها موضوع تصمیم‌نامه شماره 39640/44697 مورخ 29/2/1389 به صراحت ذکر گردیده، کمیسیون استانی ماده 10 صرفاً به اعتراض اشخاصی که وجوه دریافتی از آنان مسترد گردیده یا ملزم به استرداد آن می‌باشند، رسیدگی می‌نماید. لذا با عنایت به اینکه تاکنون حکمی بر استرداد وجوه یارانه واریزی از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها صادر نشده، آغاز وظایف کمیسیون‌های استانی ماده 10 موکول به زمانی است که احکامی مبنی بر استرداد وجوه صادر گردد.

•7-  آیا حوزه وظایف کمیسیون ماده (10) تداخلی با حوزه وظایف مندرج در شیوه‌نامه دستورالعمل اجرایی ماده (9) آیین‌نامه ماده (7) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها دارد؟

به موجب مفاد شیوه‌نامه اجرایی دستورالعمل ماده 9 آیین‌نامه ماده 7 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، امور مربوط به تغییر سرپرست خانوار در مواردی از قبیل اعتیاد، جنون، سفاهت، متواری و یا زندانی بودن سرپرست اصلی خانوار، از طریق فرمانداری‌ها یا بخشداری‌ها و با استفاده از IP که مرکز آمار ایران در اختیار معاونت برنامه‌ریزی کلیه استان‌ها قرار داده صورت می‎گیرد و لذا وظایف مشروح در شیوه‌‎نامه فوق‌الذکر کاملاً متمایز از وظایف کمیسیون استانی ماده 10 می‌باشد.

•8- زنانی که علیرغم اینکه طلاق گرفته‌اند و حکم رسمی دادگاه صادر شده است، همچنان در خانوار همسرشان ثبت شده‌اند و یارانه آنها به حساب زوج واریز شده است ؟

     1) استانداری‌ها از طریق IP که مرکز آمار در اختیار آنها قرار داده، می‌توانند وارد سامانه مرکز آمار شده و مشکل این خانوارها را رفع نمایند.

     2) زوجه از تاریخ 20 همان ماه می‌تواند ضمن مراجعه به سامانه refahi.ir نسبت به اعلام و ثبت شماره حساب خود اقدام نماید.

     3) پس از انجام فرایند فوق، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه‌ای را که پس از تاریخ ثبت رسمی طلاق، اشتباهاً به حساب زوج واریز شده، در مرحله بعد، از آن خانوار کسر و به حساب زوجه واریز خواهد کرد.

•9- سرپرست فوت شده و هنوز در سامانه‌های مرکز آمار و وزارت رفاه لحاظ نشده است ؟

1) لازم است در اسرع وقت نسبت به اصلاح اطلاعات خانوار خود در سامانه مرکز آمار اقدام نمایید.

2) سپس از تاریخ 20 همان ماه، مادر یا عضوی دیگر از خانوار باید به یکی از شعب بانکی که حساب یارانه سرپرست قبلی در آن بوده مراجعه و حساب جدیدی را به این منظور افتتاح و در سامانه refahi.ir ثبت نماید.

3) بدیهی است یارانه خانوار در مراحل بعدی پس از اعلام حساب سرپرست جدید در این سامانه، به حساب وی واریز خواهد شد.

4) کلیه بانک‌های عامل موظفند در صورت مسدود بودن مبلغ یارانه اینگونه خانوارها در حساب متوفی، بلافاصله پس از ثبت حساب سرپرست جدید در سامانه refahi.ir، مبلغ مزبور را از حساب متوفی به حساب سرپرست جدید منتقل کنند.

•10-  زنانی که از همسر خود جدا شده‌اند و حضانت فرزندان به عهده مادر است، اما یارانه فرزندان به حساب پدر واریز شده است ؟

در اینگونه موارد باید توجه داشت که یارانه فرزندان به حساب هریک از زوجین که کفالت(تأمین مخارج زندگی) فرزندان را بر عهده دارد واریز خواهد شد. لذا صِرف داشتن حکم حضانت فرزندان نمی‌تواند مبنای دریافت یارانه فرزندان توسط مادر باشد. حال اگر مادر حکم کفالت بچه‌ها را داشته باشد، می‌تواند با در دست داشتن مستندات به استانداری مراجعه و نسبت به تغییر سرپرستی بچه‌ها در سامانه مرکز آمار اقدام نماید. در این صورت یارانه مرحله‌ای که اشتباهاً به حساب پدر واریز شده، در مراحل بعد از حساب وی کسر و به حساب مادر واریز خواهد شد.

•11-  آیا افرادی که در شُرُفِ طلاق هستند و جدا از هم زندگی می‌کنند، می‌توانند به‌صورت جداگانه یارانه خود را دریافت نمایند؟

در صورتی که افراد مزبور در پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوار به‌صورت یکجا و در قالب یک خانوار ثبت‌نام نموده باشند، همچنان به‌عنوان یک خانوار محسوب شده و یارانه کل اعضای خانوار به حساب سرپرست واریز خواهد شد. به عبارت دیگر مبنای تفکیک یارانه زوجه از حساب یارانه زوج، صرفاً ثبت رسمی طلاق خواهد بود.

•12-  خانوارهایی که علیرغم ثبت نام به‌موقع در سال 87 یا بهار 89، به دلایلی موفق به ثبت حساب خود در سامانه نشده‌اند ؟

مبنای اینکه خانواری به عنوان متقاضی دریافت یارانه تلقی شود به ترتیب زیر است؛

1) در پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوار ثبت نام کرده باشد.

2) شماره حساب خود را در سامانه refahi.ir به صورت نهایی ثبت و رسید چاپی دریافت کند.

بدیهی است هر خانوار از زمانی مشمول دریافت یارانه نقدی خواهد شد که حساب سرپرست آن خانوار در این سامانه ثبت شده است و لذا یارانه مراحل قبلی به وی تعلق نخواهد گرفت.

•13-  افرادی که حساب اعلام شده آنها به سامانه refahi.ir مسدود یا راکد بوده و لذا امکان برداشت یارانه واریزی را ندارند.  

این افراد باید ضمن مراجعه به بانک مربوطه و از طریق شبکه ebank، مشکل حساب را برطرف کنند و در صورت عدم رفع مشکل، نسبت به ثبت حساب دیگری در سامانه از همان طریق ebank اقدام نمایند.

•14-  افرادی که به هر دلیل می‌خواهند حساب تأیید شده خود را در سایت refahi.ir تغییر دهند.

این افراد باید ضمن مراجعه به بانک مربوطه، از بانک بخواهند که با استفاده از شبکه e-bank نسبت به رد حسابشان در سامانه refahi.ir اقدام نماید. سپس بازهم با استفاده از همان شبکه e-bank یا در همان بانک اولی یا در بانکی دیگر، یکی دیگر از حساب‌های خود را در سامانه refahi.ir ثبت کرده، رسید دریافت نمایند.

•15-  افرادی که حساب یارانه آنها اشتباهاً به نام افراد دیگری در سامانه refahi.ir ثبت شده و لذا یارانه آنها به همان حساب اشتباه واریز شده است.

 این افراد باید ضمن در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر و نیز شماره حسابی که جهت دریافت یارانه به سامانه refahi.ir معرفی کرده بودند، به بانک متبوع خود مراجعه و از بانک بخواهند که از طریق شبکه e-bank حساب اشتباه را از سامانه حذف و حساب صاحب اصلی را در سامانه درج و تأیید نماید. بدیهی است پس از انجام اقدام فوق، یارانه افراد مزبور از حساب اشتباه مسترد و به حساب صاحب اصلی آن واریز خواهد شد.


*** اگر مطلب ارائه شده در اینجا برای شما مفید بود با کلیک بر روی +1 و دادن امتیاز در گوگل، آنرا به دیگران نیز معرفی نمایید.




طبقه بندی: مطالب بانکی و اقتصادی، 
ارسال توسط حسین كمیلی
جدیدترین اخبار بانک مسکن :                          
>> معرفی خدمات جدید موبایل بانک مسکن(شبا-بارکد و...) +لینک دانلود  - اطلاعات بیشتر در اینجــا
>>
معرفی همبانک مسکن-متصدی خدمات متنوع بانکی در دستان شما!! - اطلاعات بیشتر در اینجــا
>
> افزایش سقف تراكنش‌های مالی از درگاه‌های الكترونیك بانك مسكن-اطلاعات بیشتر در اینجــا
>> شرایط جدید ملک خریداری‌شده جهت دریافت وام خریدمسکن - اطلاعات بیشتر در اینجــــــا
>
> نرم افزار‌جدید موبایل‌بانک مسکن مبتنی بر سیستم‌عامل IOS-اطلاعات بیشتر در اینجــا
>> امكان ارسال پایا و ساتنا از طریق خودپردازهای بانك مسكن- اطلاعات بیشتر در اینجــا
>> برداشت وجه بدون کارت از خودپردازهای بانک مسکن!!! - اطلاعات بیشتر در اینجــــا
>
> آشنایی با سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض - اطلاعات بیشتر در اینجــــــــــا


:. خدمات مشتریان بانک مسکن با شماره تماس66723015-021 پاسخگوی سوالات شما عزیزان
      در حوزه
خدمات بانکداری الکترونیک می باشد.
:. همچنین برای طرح سوالات خود در زمینه وام و تسهیلات بصورت تلفنی با شماره 61088-021
      دایره ارتباط با مشتریان بانک مسکن تماس حاصل نمایید.

:. بنده نیز در همین وبلاگ تا حد امکان پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهم بود . شما میتوانید سوالات خود را در این لینک ثبت نمایید:   http://hoseinonline.mihanblog.com/post/237 





در این وبلاگ
در كل اینترنت

کمک به کودکان عزیز سرطانی

ساعت اختصاصی وبلاگ


امروز :
اطلاع‌رسانی صوتی-تصویری
در وبلاگ حسین کمیلی

ادامه اطلاع رسانی بصورت ویدوئو-کلیپ
در پایین همین ستون
مطالب متنوع
موضوعات
آرشیو مطالب
امکانات جانبی(1)
اخبار گوناگون

امکانات جانبی (2)
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب ارسال شده: عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
  • پراکندگی جغرافیاییِ بازدیدکنندگان این وبلاگ
  • free counters Search Engine Submission - AddMe
    استــخدام

    آگهـــــــــی
    ادامه اطلاع‌رسانی صوتی-تصویری
    در وبلاگ حسین کمیلی